We zijn er !
7 april 2010 - Zamboanga, Filipijnen
Maandag om 18u30 vertrokken we - met tussenstop in Kaprijke en Eeklo richting Zaventem. In de tunnel in Zelzate wachtte ons al een eerste onverwachtse hindernis. Enekele auto's voor ons werd er gestopt op beide rijvakken. We zagen al rap waarom. Er liep hier een losgelaten chiwawa (of hoe noem je dat ?). Na een kwartier konden we verder. Dat beloofde dus...
In Zaventem was het ongelooflijk rustig, tot we aan de douane kwamen. Er was slechts één balie open, met een wachtrij van ong 40 min. We raakten zo juist op tijd op ons vliegtuig. Rond 22u20 stegen we op met een airbus van ETIHAD. Een aantal vertelden dat dit een zeer goede maatscappij was, en dat bleek ook zo te zijn !! Lekker eten én een scherm in de zetel voor u met verschillende applicies (video's zoals Avatar, 2012, James Bond,...;een hele playlist muziek, computerspelletjes, de route volgen, enz. Wat een luxe !! Rond 23u30 kregen we al een aperitief (die wodka orange smaakte wel !) en een half uurtje later het eten met keuze tussen 3 menu's.
Om 7u00 (5u00 in België) landden we in Abu Dhabi, de thuishaven van ETIHAD en dat kon je zien. Na een 3-tal uur wachten met drankje stegen we om 10u15 op, ditmaal in een boejing met dezelfde luxe. Na een vlotte toch lange vluct landden we iets vroeger dan voorzien in Manila (om 22u40, 16u40 Belgische tijd). Na lang aanschuiven voor douane en valiezen zagen we dat onze taxi naar het hotel klaarstond. Dit voor een nachtelijke trip van 20 min door Manila. En wat een rit !! Ongelooflijk dat verkeer, zelfs om 23u30. Blij dat ik hier zelf niet moet rijden. Toch goed aangekomen in het hotel, ingechekt, en we konden meteen al gaan slapen.
Enkele foto's volgen later, de accu is hier bijna leeg (zit hier op terras aan de zee onder de palmbomen, waar het nu al donker is om 18u30). Tot later !!

Vergeet niet je bolleke en je oren in te smeren! Ook onder een palmboom kan je verbranden.
Geniet er van!
leuk dat jullie goed zijn toegekomen. jammer dat ik je valies niet mocht dragen ;-) geniet er daar van onder de palmboompjes en elders...
grtz, anja
Jan Coemelck
Geniet er allemaal van !!
Ben al benieuwd naar de foto's....
Vandaag was het hier in elk geval ook heel goe weer maar dat is ondertussen alweer voorbij .
grts, Bert;-))
Leuk om te lezen dat je goed aangekomen bent. Dus nu weet je waar ik mijn bureau zou willen ;-)
Begin alvast maar te zoeken hé !!! Veel plezier !!!