We zijn er !

7 april 2010 - Zamboanga, Filipijnen

Maandag om 18u30 vertrokken we - met tussenstop in Kaprijke en Eeklo richting Zaventem. In de tunnel in Zelzate wachtte ons al een eerste onverwachtse hindernis. Enekele auto's voor ons werd er gestopt op beide rijvakken. We zagen al rap waarom. Er liep hier een losgelaten chiwawa (of hoe noem je dat ?). Na een kwartier konden we verder. Dat beloofde dus...
In Zaventem was het ongelooflijk rustig, tot we aan de douane kwamen. Er was slechts één balie open, met een wachtrij van ong 40 min. We raakten zo juist op tijd op ons vliegtuig. Rond 22u20 stegen we op met een airbus van ETIHAD. Een aantal vertelden dat dit een zeer goede maatscappij was, en dat bleek ook zo te zijn !! Lekker eten én een scherm in de zetel voor u met verschillende applicies (video's zoals Avatar, 2012, James Bond,...;een hele playlist muziek, computerspelletjes, de route volgen, enz. Wat een luxe !! Rond 23u30 kregen we al een aperitief (die wodka orange smaakte wel !) en een half uurtje later het eten met keuze tussen 3 menu's.
Om 7u00 (5u00 in België) landden we in Abu Dhabi, de thuishaven van ETIHAD en dat kon je zien. Na een 3-tal uur wachten met drankje stegen we om 10u15 op, ditmaal in een boejing met dezelfde luxe. Na een vlotte toch lange vluct landden we iets vroeger dan voorzien in Manila (om 22u40, 16u40 Belgische tijd). Na lang aanschuiven voor douane en valiezen zagen we dat onze taxi naar het hotel klaarstond. Dit voor een nachtelijke trip van 20 min door Manila. En wat een rit !! Ongelooflijk dat verkeer, zelfs om 23u30. Blij dat ik hier zelf niet moet rijden. Toch goed aangekomen in het hotel, ingechekt, en we konden meteen al gaan slapen.

Enkele foto's volgen later, de accu is hier bijna leeg (zit hier op terras aan de zee onder de palmbomen, waar het nu al donker is om 18u30). Tot later !!

8 Reacties

  1. Jeffrey Buysse:
    7 april 2010
    Alle amuseer je daar... Schijnt dat het een mooi land is. Ben benieuwd naar nog foto's. Groetjes, Jeffrey.
  2. Gian V:
    7 april 2010
    blij dat de heenreis al goed verlopen is, amuseer je daar maar goed é kerel
  3. Rita & co:
    7 april 2010
    Voor Willy:
    Vergeet niet je bolleke en je oren in te smeren! Ook onder een palmboom kan je verbranden.
    Geniet er van!
  4. Astrid Dhondt:
    7 april 2010
    Ik wil ook op zo'n vliegtuig zitten (op mijn lijf geschreven);-(( Pff dan pak ik mijn eigen vodka orange mee in de auto naar center parcs... Ben alvast benieuwd naar de foto's en natuurlijk naar je eerste culinaire ervaringen daar. Geniet en veel plezier! Groetjes, Astrid
  5. anja de love:
    7 april 2010
    dag patriek en co,

    leuk dat jullie goed zijn toegekomen. jammer dat ik je valies niet mocht dragen ;-) geniet er daar van onder de palmboompjes en elders...
    grtz, anja
  6. jan coemelck:
    7 april 2010
    So far so good, dit is echt een geweldige blog, om jullie avontuur te kunnen meevolgen. Groeten vanuit Eu/B/Vl/ kortom het verre Eeklo.
    Jan Coemelck
  7. bert:
    7 april 2010
    goed vertrokken & goed aangekomen ;
    Geniet er allemaal van !!
    Ben al benieuwd naar de foto's....
    Vandaag was het hier in elk geval ook heel goe weer maar dat is ondertussen alweer voorbij .

    grts, Bert;-))
  8. Eveline:
    8 april 2010
    Helaba,
    Leuk om te lezen dat je goed aangekomen bent. Dus nu weet je waar ik mijn bureau zou willen ;-)
    Begin alvast maar te zoeken hé !!! Veel plezier !!!