De trouw
10 april 2010 - Zamboanga, Filipijnen
Ik wil jullie nog een klein verslagje geven van de trouw, maar wellicht zullen de foto's voor de meesten wel belangrijker zijn. Het feest zou dus starten om 17u maar zoals voorspeld was het dus meer dan een uur later. Bij ons onvoorstelbaar, hier is dat normaal. De ceremoniemeester kwam zelf maar toe iets voor 6, je kan dus wel peizen ! Onze familie was volledig in het ongewisse gelaten (alles moest top secret blijven) we kregen daar ter plaatse uitleg wat ermoest gebeuren. We moesten ons in formatie opstellen (wat ook nog een paar keer wijzigde) volgens 'functie'. Dan werden we volgens 'functie' aangekondigd en moesten we ons indivdueel naar de plaats van ceremonie begeven. Ik was de 'principal sponsor' (wat hier de getuige is), maar daarnaast heb je ook de best man (die moest later een toast uitbrengen op het koppel, dat was mijn schoonbroer). Dan volgde een plechtigheid die hier door een 'judge' gegeven werd, met op het eind natuurlijk het meest belangrijke, het ja-woord, de ringen, de kus en het ondertekenen van de formulieren. Na deze plechtigheid volgde een kort gebed (de trouw voor de kerk is voor later) en werd meteen al de taart aangesneden. Dan mocht iedereen aan tafel en we kregen typische gerechten van hier, à volonté net zoals de dranken (incl bier en wijn, dat laatste was niet zo evident want daags voor het feest nog niet in voorraad). Gedurende het eten kregen we een live band te horen, na het eten de openingsdans (tijdens de openingsdans werd ook peso's op bruid en bruidegom opgespeld). Dan kon iedereen ten dans gaan en tussendoor kregen we nog enkele optredens streetdance van een plaatselijk groepje jonge gasten.
Tussendoor werd ook mijn zus in de bloemetjes gezet werd een grote taart aangehaald (naast de huwelijkstaart) voor haar verjaardag vandaag.
Geweldige sfeer, openhartige en vriendelijke mensen, lekker eten, genoeg drank. Kortom, een geslaagd feest dus ! Natuurlijk ook een zeer mooie locatie, alleen jammer van de vertraging want hierdoor zijn de foto's iets minder fraai.
